فوق تخصص جراحی پلاستیک

فوق تخصص جراحی پلاستیک امروزه در میان مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد

فوق تخصص جراحی پلاستیک

فوق تخصص جراحی پلاستیک امروزه در میان مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد

فوق تخصص جراحی پلاستیک امروزه در میان مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و انتخاب جراح با تجربه و متبحر در نتیجه جراحی پلاستیک بسیار حائز اهمیت می باشد

  • ۰
  • ۰

ایجاد اسکار پس از جراحی بینی :

اسکارها در هر جایی از بدن که برش یا جراحت ایجاد شده باشد تشکیل می شوند . چنانچه ایجاد اسکار پس از جراحی بینی از درون ایجاد شود ، برای اکثر افراد می توان از تزریق استروئید بهره گرفت همچنین ماساژهای تکمیلی ، به کل اثر زخم را از بین می برند . در این باره باید گفت که تمامی اعمال جراحی اسکار تشکیل می دهند . این اسکارها ممکن است پنهان یا در معرض دید باشند . اهمیت این آثار در جراحی های زیبایی پر رنگ می شود ولی در جراحی های درمانی دیگر ، به جای ماندن اثر زخم یا اسکار چندان مهم نیست . زیرا هدف اصلی از انجام جراحی درمان عارضه است و مسائل دیگر در درجات بعدی جای می گیرند . اما در جراحی های زیبایی تا حد امکان ، محل اسکار یا بسیار ریز است یا در نواحی مخفی از دید جای می گیرند به عنوان مثال در جراحی لیفت ابرو و پیشانی ، محل برش در زیر ابروها جای می گیرد .

ایجاد اسکار پس از جراحی بینی

اسکارها چه هنگامی آزاردهنده اند؟

برای جراحی بینی ، برخی از اسکارها طبیعی و نرمالند به عنوان مثال برش های ریز و باریک کنار پره های بینی که با گذشت دوره بهبودی تا حدودی محو می شوند . اما زمانی که اسکار یا اثر زخم جراحی زیاد و شدید باشد ، مشکلاتی در زیبایی بینی ایجاد می شود و بر نتیجه جراحی اثر منفی می گذارد . عموما اسکارهای درونی با نام خطوط بی رویه یا بی قاعده شناخته می شوند و معمولا از انباشت بسیار زیاد لایه های اسکار تشکیل می شود . در این خصوص ، اسکارهایی که به خاطر جراحی بینی باز ایجاد می شوند ، مهم نبوده و آثار آزاردهنده ای به جای نمی گذارند .

درمان اثر جراحت و اسکار :

اسکار یا اثر زخم پس از جراحی بینی ممکن است داخلی باشد یا خارجی . البته لازم به ذکر است که این زائده در موارد نادری اتفاق می افتد . چنانچه اسکار به وجود آمده ، فقط جنبه پوستی  داشته وغضروف و استخوان را درگیر نسازد ، با تزریق استروئید رفع می شود . ولی اگر اسکار به جای مانده هم پوست و گوشت و هم غضروف را درگیر سازد ، نیاز به انجام جراحی است البته برای اتخاذ تصمیمات اثر بخش تر لازم است معاینات پزشکی بر روی بافت انجام شود .

با تشکر مدیریت سایت دکتر گیلدا گیوه چی جراح بینی خانم و متخصص گوش و حلق و بینی .

  • ۹۶/۰۲/۲۷
  • جراح پلاستیک جراح پلاستیک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی