فوق تخصص جراحی پلاستیک

فوق تخصص جراحی پلاستیک امروزه در میان مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد

فوق تخصص جراحی پلاستیک

فوق تخصص جراحی پلاستیک امروزه در میان مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد

فوق تخصص جراحی پلاستیک امروزه در میان مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و انتخاب جراح با تجربه و متبحر در نتیجه جراحی پلاستیک بسیار حائز اهمیت می باشد

  • ۰
  • ۰

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی

در جراحی بینی که با هدف بهبود شکل ظاهری بینی انجام می‌شود، بخش‌های خاصی از بینی مانند استخوان و غضروف تغییر داده می‌شوند تا با برطرف کردن ایرادات آن هماهنگی بیشتری با سایر اجزای صورت برقرار گردد.به منظور این اهداف می‌توان از برش‌های جراحی بسیار کوچکی در داخل بینی ایجاد کرد و یا اینکه علاوه بر برش‌های فوق از برش کوچکی در دیواره بین سوراخ‌های بینی استفاده کرد که به آن جراحی باز بینی می گویند.

جراحی رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی چیست ؟

جراحی بینی می تواند به منظور زیبایی و همچنین برطرف کردن  مشکلات و جنبه درمانی انجام شود .جراحی زیبایی بینی یا همان رینوپلاستی نوعی عمل زیبایی است که امروزه در بین افراد بسیار رایج است. زیرا بینی عضوی است که نقش مهمی را در زیبایی چهره فرد را بازی می کند و نیاز است تا با سایر اعضای صورت هماهنگی و تناسب داشته باشد.جراح با توجه ب اینکه فرد دارای بینی استخوانی است یا گوشتی می تواند رو شهای متفاوتی را در جراحی بینی به کار ببرد.بینی علاوه بر زیبایی نقش مهمی ، به‌ عنوان قسمتی از راه تنفسی ، در مرطوب کردن و گرم کردن هوا و فراهم نمودن میزان لازم هوای تنفسی دارد. به همین دلیل با توجه به مهم بودن این عضو برای عمل نیاز است تا مواردی رعایت شود تا به هیچ عنوان در طول جراحی زیبایی بینی فرد با مشکلات دیگری برخورد نکند.

تفاوت بینی گوشتی با بینی استخوانی چیست ؟

پوست یکی از تفاوت هایی است که در بین بینی استخوانی و گوشتی وجود دارد.پوست بینی های استخوانی نازک بوده و زمانی که جراح بینی تغییراتی را بر روی بینی انجام می دهد تمامی ظرافت کار شده برروی بینی فرد مشخص خواهد شد . اما در بینی گوشتی ضخامت پوست بینی بالا می باشد و تیغه بینی فرد استحکام بالایی ندارد به همین دلیل در جراحی بینی گوشتی در ابتدا جراح بینی تیغه بینی را استحکام می بخشد.

نقش جراح بینی در نتیجه جراحی بینی گوشتی

نتیجه جراحی بینی  گوشتی می تواند به جراح بینی وابسته باشد.زیرا جراح بینی می تواند با استفاده از تکنیک های مختلف بینی را جراحی کند تا نتیجه جراحی ایده آل باشد.در صورتی که جراح بینی دارای تجربه و خلاقیت کافی نباشد نمی تواند بینی را به گونه ایی که رضایت فرد را به دست بیاورد انجام دهد.بهتر است نتیجه جراحی بینی طبیعی باشد.البته در مواقعی خود بیمار درخواست می کند تا بینی به حالت فانتزی باشد که در این حالت چون در جراحی بینی گوشتی به دلیل حجم پوست زیاد جراح در انجام روش های گوناگون مقداری محدود می باشد نمی تواند تا حد زیادی طبق خواسته بیمار عمل کند زیرا در این صورت تنفس فرد با مشکل روبه رو خواهد شد.

ویژگی بینی گوشتی

بینی گوشتی پوست ضخیمی دارد ، در اولین نگاه می توان یک بینی گوشتی را از یک بینی استخوانی تشخیص داد ، بینی های گوشتی ظاهری پهن و کلفت دارند ، چربی این نوع بینی ها زیاد است و در واقع یکی از بارز ترین نشانه های این بینی غضروف های ضعیف آن است که نیاز به تقویت حین عمل جراحی دارد .

نحوه جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی باید به صورتی انجام شود که بینی بعد از جراحی دچار افتادگی نشود .

برای این کار نیاز است تا جراح غضروف های بینی را تقویت نماید تا بتواند به بهترین نحو بینی را جراحی نماید . در این عمل با برداشتن غضروف یا جابجایی آن و گاهی با تراشیدن به راحتی می توان آن را کوچک کرد. اما باید توجه داشت که پوست بینی بیش از اندازه کوچک نشود ، در این عمل در سوراخ های بینی برش هایی کوچک ایجاد می کنند تا بتوانند به استخوانی تحتانی دسترسی داشته باشند و مشکلات آن را رفع نمایند ، معمولا تغییرات در این نوع بینی زیاد نیست و توقع یک بینی فانتزی بعد از عمل جراحی را نباید داشت .

اما اگر غضروف ها به دقت و با ظرافت تقویت شوند و استخوان بینی به خوبی برداشته شود می توان نتیجه ای موفق و ماندگار از جراحی بینی گرفت .

در این جراحی گاهی نیاز است تا سوراخ های بینی نیز اصلاح شوند و نازک تر بشوند.

برای اینکه از نتیجه ی جراحی بینی خود مطلع شوید نیاز به یک مشاوره ی تخصصی در این زمینه دارید ، برای این امر می توانید به دکتر زرگری مراجعه کنید و اقدامات لازم قبل از جراحی بینی را در نظر بگیرید.

در صورت تمایل می توانید از مشاوره های لازم در این باره استفاده نمایید .

با تشکر مدیریت سایت دکتر کاظم زرگری

  • ۹۶/۰۲/۱۷
  • جراح پلاستیک جراح پلاستیک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی